Pages - Menu

недеља, 13. јул 2014.

Ја сам оно што јесам зато што смо сви то исто #BudiUbuntu akcija

Придружујем се блогерској акцији #BudiUbuntu коју је покренуо Милош Миладиновић.


Шта заправо значи реч Убунту и одакле потиче?

Реч Убунту је настала у субсахарском делу Африке и социјално – религијског – филозофског је правца. Најчешће је везивана за Банту црнце и културу. Иначе сама реч потиче из Банту језика. Зулу народ има обичај да каже „Умунту Нгумунту Нгабанту“, што значи „да човек може да постане човек, само кроз друге људе“, што је у ствари и сама суштина Убунту филозофије.


Шта нам говори Убунту филозофија?

Управо је то оно што се и види међу Ubuntu корисницима, оно што ми се допало и што ме привукло Linux-у генерално.
Убунту филозофија је у самој својој бити саосећање према другима, према људима који се налазе око нас. Убунту је заједништво које је веће од нас самих које захтева посвећеност колективу, које даје осећај припадности.

ubuntu-filosofija-linog

Антрополог је предложио игру деци афричког племена. Ставио је корпу пуну воћа поред дрвета и рекао ко год до ње стигне први освојиће слатке плодове. Када је дао знак да крену, сви су се ухватили за руке и заједно потрчали, а онда сели да заједно уживају своје посластице. Када их је питао зашто су кренули заједно када је један могао да има све воће за себе рекли: „Убунту, како да један од нас буде срећан ако су сви остали тужни?“
Дакле да би постао људско биће мораш осетити и друге људе око себе, мораш бити спреман на саосећање, милосрђе, љубав.

Дезмонд Туту:
Особа која поседује Убунту је отворена и приступачна другима, потврђујући се у другима не осећа се угроженом због тога што су други способни и добри, јер он или она имају сопствено самоуверење које долази из сазнања да он или она припадају већој целини. – Нема будућности без праштања.


Дефинтивно Убунту филозофија као таква има неких упоришта и у хришћанству, јер су управо то вредности које хришћанство и само пропагира.
Уколико желите да прочитате детаљније о Убунту филозофији препоручујем вам текст Михајла Богдановића – Ubuntu филозофија, у коме је Убунту филозофија врло лепо и детаљно описана.


Шта то повезује Ubuntu оперативни систем и Убунту филозофију?

Управо та спремност корисника, почетника али и правих гуруа, зналаца Ubuntu ОС-а да саслушају и максимално посвете решавању проблема. То је оно што сам ја увидео када сам се сусрео са Ubuntu ОС-ом и када сам први пут имао неке проблеме, које сам решио врло брзо захваљујући Ubuntu заједници, односно, конкретно захваљујући људима који се налазе на Ubuntu Србија форуму. Право да вам кажем био сам изненађен спремношћу да се помогне, изађе у сусрет.


Нелсон Мандела: „Путник кроз земљу зауставља се на селу и он не мора да пита за храну или воду. Људи му сами дају храну, забављају га. То је један аспект Убунтуа, али за собом вуче различите аспекте. Убунту не значи да се људи не би требали сами обогатити. Питање је: Хоћете ли то учинити како би омогућили заједници око вас да буде способнија и боља?“

2 коментара: